Liker flystedet godt, her er det pr idag ingen gode alternativ for høyt eller langt. Derimot er det bankers heng og mulig å utnytte maksimalt for å få evt. timer man mangler for f.eks PP3. Her er med andre ord svært lett å få seg 2-6 timer, dersom du orker å fly frem og tilbake så lenge.
Landingen er som regel ute på fliken som stikker ut i retning sol. Veien er litt ugrei å finne både med bil på vei for å hente en som har landet, og for den som har landet. PP2 skal jo ha landing innen gliderekkevidde, så her strekkes kanskje strikken. En evt landing nede ved stien rett fremfor start er litt uforutsigbar, store stein, høyspent og buskas kan sprette frem som troll fra eske.
Jeg har vært med på å fly heng her på 0-vind. 🙂 Riktignok fløy jeg ikke selv den dagen, fordi jeg da var litt fersk (2010?), hadde en litt tungstartet vinge og vi benyttet en “alternativ start” omtrent der det er et lite grått parti på bildet over som også er en kvasistupstart. Lite fare for å falle langt ned å dø, men stor fare for å sitte godt i saksa.
Henget er fra 100-145m, og funker ned til ca 50m (AMSL). På bildet under er høyden ca 85m og avstanden til hovedlanding er 2km.
Så avslutningsvis så er det kos å fly her, det er lite/ingen ambisjoner, evt så forstår man umiddelbart om det er det, noe jeg ikke har vært ute for. Du kan gamble på at det finnes heng nede i fjæra der det ikke er landing. Det går passe seint i Ø/V retningene siden man er avhengig av heng. Kverve byr ofte på en magisk kombo av sjøtermikk, mekanisk og termisk heng som tar oss akkurat så høyt fra magisk lav høyde at det er morsomt å fly her. Turen skjer og ofte i solnedgang.